Aurora 17

Igår sjösattes Aurora 17. Sveriges största militärövning på över 20 år.

Förband från Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Lettland, Litauen, Norge och USA kommer att delta i Aurora 17. För att kunna genomföra en så bra övning som möjligt och samtidigt träna den svenska försvarsförmågan mot en större och kvalificerad motståndare är andra länder inbjudna att delta i Aurora 17.

Själv tog jag mig en sväng till utkanten av Villingsbergs skjutfält. Hela skjutfältsområdet var avstängt. Villingsbergs skjutfält ligger granne med Bofors skjutfält, vilket jag misstänker också var stängt.

Jag befann mig utanför området i ungefär 1½ timme. Passade på att plåta lite naturbilder. Jäklars va de sköt på skjutfältet. Rättare sagt skjutfälten. Villingsberg är stort och smällarna var tunga och dova. När man kommer till en bom med anslagstavla skall man absolut läsa dess innehåll.

6 thoughts on “Aurora 17

  1. Lite synd att den behövs men kanske bra att den finns. Försvarsmakten alltså. Känner mig lite kluven där men bilderna är det absolut inget fel på, det är ju som det är din dokumenation i ord och bild är bra.

Kommentera

