Äntligen Kom Det …

Regnet alltså.
Jag stod i köket och diskade och blickade ut genom fönstren. La märke till hur mörkt det blev och att det blåste ute.
Som en nyoljad någonting for jag ut på balkongen. Vad skådade jag? Jo, ett underbart regn. När jag satt där kom ett gäng tornseglare flygande. Sedan dök det upp ett stor flock trastar. De flög hit och dit i skyn. Verkade skrämda av något.
Några vilsna fiskmåsar uppenbarade sig och då small det till. Se på fan, eller hör. Nu gick åskan. Fast den var drygt en mil bort men vad gör det. Man blir glad som en skönsjungande lärka och vill se blixtar. Det kunde jag glömma. Muller och lite regn vad det ända som kom min väg.
Det var kul så länge det varade.
Mot slutet dök det upp en frisksportare. Det gick knaggligt för honom. Han var säkert både frusen och genomblöt.

10 thoughts on “Äntligen Kom Det …

  1. Härliga regn bilder synd att inte blixtarna visade sej. Det brukar vara ett vackert skådespel. Vi har inte haft någon åska ännu i den så kallade sommaren.

  2. Haha, regndyrkare där! Nog har det regnat en hel del hos oss de senaste dygnen. Säger som Antonia, du har väldigt fin utsikt från din balkong!

Kommentera

