Open Art Örebro #16

Art: Du tittar på mig och alla kostymer jag bär IV / Artist: Anya Blom (Sweden)

”Du tittar på mig och alla kostymer jag bär” Dessa varelser som består av en blandning mellan människor och djur finns nästan överallt. Jag ser dom ofta och jag får nu dela med mig utav det jag ser. Under en längre tid har mina ”paper-cuts” varit i papper och i mindre storlekar utplacerade i hemmet och på olika platser i det offentliga rummet. Humor och tydliga kroppsspråk är det som fångar min uppmärksamhet. Verken ”World” ska bringa skratt och leende hos betraktaren.
De finns ovanför skylten, i blomkrukan, hängandes i stupröret och simmandes i din kaffekopp. Du behöver bara se efter extra noga. // Anya Blom

9 thoughts on “Open Art Örebro #16

  1. Vilken mysig filur, såna skulle det vara roligt att hitta lite här och var. Men om de inte sitter fast skulle folk nog bära iväg med dem. Fint att du har tagit med hela gatan och inte bara figuren, den får större effekt då.

Kommentera

