Open Art Örebro #5

Art: Jag är här nu II / Artist: Anna Pettersson (Sweden)

För mig är konsten en magisk portal som ger möjligheten att se på världen ur en annan synvinkel än den vanliga.
Människans längtan efter logik och förklaringar intresserar mig. När våra ögon söker samband som egentligen kanske inte finns. Intresset för det gör att jag vill förfina min känslighet för komposition och proportioner i mina verk. Jag vill se vad som händer när ett ting talar till ett annat och fånga den stämning som infinner sig då. // Anna Pettersson

10 thoughts on “Open Art Örebro #5

  1. Ett intressant och spännande konstverk om än inte särskilt snyggt, i mina ögon men ändå tilltalande på något vis. Även roligt att läsa konstnärens tänkvärda rader.

      • Det har jag förstått. Inte kan du uppskatta allt du ser men är glad över att du delar med dig. Sen kan man ju tycka vad man vill 🙂

      • Tackar.
        En del av installationerna är inte ens värda att dokumentera. Man undrar vad de hade för andra urval. Måste funnits bra mycket bättre konstnärer. Det som är roligt är att barnen har sin egen ”verkstad” där de får skapa konst.

    • Installationen skall säkert ge utrymme för olika tankar. Boxen är en av de boxar som Open Art använder sig av under Open Art. Har gjorts så under flera visningar genom åren.

Kommentera

