Konst På Hög – Art On A Hill #3

Så kan det gå när inte haspen är på. Bara att vandra vidare på askhögen. Letade vidare på några konstverk. Men bör dock vara uppmärksam var man sätter ner sina fötter. Rätt som det är börjar det ryka och koka om fötterna. Uppmärksamma varningsskyltar. Något som jag aldrig brytt mig om. Jag har knallat omkring på askhögen i många år. Visst ryker det en del på sina ställen men någon hetta eller värme har jag aldrig fått utstå. Det är bara att bita ihop och skynda på fötterna.

Bild 1= ”Ljusrum I och II”. Konstnär är Pål Svenssons.
Bild 2= ”Arken”. Konstnär är Olle Medin. Fungerar även som utställningslokal för mindre utställningar.
Bild 3= ”Malanganer”. Konstnär är Lenny Clarhäll.
Bild 4= ”Varningsskylt”. Konstnär är Kumla kommun.

13 thoughts on “Konst På Hög – Art On A Hill #3

  1. Som jag skrivit tidigare: ni har mycket i fråga om konst utomhus hos er. Bilden på arken gillar jag också mycket, det är snyggt med det grå virket mot himlen och gräset. Och de där malanganerna gör sig också bra mot blå himmel där de står uppsträckta. Men ljusrum förbryllar mig, på vilket sätt är det ljusrum?

    • Tusen tack.
      Jag önskar att det byttes ut eller tillkom lite fler konstverk på högen. När det gäller Ljusrummen får man nog fråga konstnären. Det enda jag kan tänka mig är att när solen går upp, lyser den in i mittpartierna av Ljusrummen.
      I år genomför man i Örebro stad Open Art 2017. Mängder av konstverk i staden, både inomhus och utomhus. Detta sker vartannat år. Åren emellan genomför man Örebro Race Day, då kör man formel 1 bilar mitt i stan.

Kommentera

