Macro #17

Igår vaknade jag tidigt av att det regnade kraftigt mot sovrumsfönstret. Kravlade mig ur sängen och stegade med en mugg Java ut på balkongen. I mitt stilla sinne hoppades jag att regnet skulle upphöra. Redan dagen innan (läs söndag) hade jag bestämt mig för en tur till vår Stadspark. Så blev även fallet. Jag satte på mitt makro och ringbelysning på kameran. Sedan bar det iväg till Stadsparken. Det hamnade en del blommor på minnet. Men regnet då? Jodå det började duggregna lite. Men va fan, det var bara att ta några klunkar päronsoda och kliva in i parken. Objektivet jag använde var Nikon AF-S DX/40 2,8 G och självklart ringbelysning.

13 thoughts on “Macro #17

  1. Mycken färg- och blomglädje och fina bilder blev det, du slapp ta till blomsprutan! Här planterade jag jordgubbar i regnet, jag slapp vattna dem.

  2. Vad snygga färger och jättefint med vatten på blommorna.. Vi har haft regn på nätterna två gånger i rad nu men inget på dagtid det är bra tycker jag.. Ha en fin fortsättning på vår kära nationaldag.. Kram Nicki

Kommentera

