Promenad

Igår blev det en liten tur ut i det fria. Snöfallet hade slutat och det var runt 0 grader i luften.
Första bilden är från Kvarnfallsbron över Svartån. Man kan klart se det låga vattenståndet i ån.
Andra bilden visar på platsen för min utfodring av pippifåglarna. Den gamla trappan som man ser på bilden, har jag aldrig utnyttjat. Får bli någon gång när jag blir äldre.
Tredje bilden är tagen från en av gångbroarna över ån. Enligt skyltning snöröjes och sandas inte broarna i reservatet. Men det var just vad man gjorde denna dag. Kanske är det därför så många inte håller fartbegränsningarna på våra vägar. Man litar helt enkelt inte på skyltningen.

Efter 1½ timmes promenad, när jag var på väg till bilen, hörde jag en fasan skrika i skogen. Jag blev rädd … mycket rädd och skyndade mot bilen. Jag ville inte stirra fa-san i vitögat.

6 thoughts on “Promenad

  1. En fin vinterserie. Jag tror på dina ord att vattennivån är låg för jag kan inte se det. 🙂
    Och ja, vem vill bli anfallen av en yster fa-san. 😂

  2. Första bilden med alla snöiga stenar är jätteläcker. Trappan är vackert insmugen i naturen men förmodligen lätt att halka i på vintern. Mossfiguren som dansar över ån lever farligt.

Kommentera

