Iguana vs Snakes – Planet Earth II

This behaviour has never been filmed before! Hatchling marine iguanas are attacked by snakes hunting on mass. This clip was taken from the Galapagos Islands episode of Planet Earth II.

Om ni missade avsnittet i söndags. Här kommer ett näst intill osannolikt klipp hämtat från avsnittet. Här tas vi med till Galapagos i sällskap av djurdokumentärsveteranen David Attenboroughs berättarröst.
Ormarna är många, långa och jäkligt snabba. Dom jagar i flock! Inte undra på att många människor har ormskräck.

25 thoughts on “Iguana vs Snakes – Planet Earth II

  1. Ja, det är helt otroligt filmat också! Såg sekvensen innan vi åkte dit….och blev lite skrämd över det, faktiskt. Aldrig trodde jag att det fanns så många och så långa ormar där. På plats såg vi inte en enda orm förstås. Vi prickade nog inte iguanafödslar heller.

  2. Har de inte filmen visats tidigare? Det känns som om jag har sett den förr.
    Jag minns den mödosamma landningen till pingvinerna bland annat.
    Men det är en vacker film. Även om den är en repris.

      • Det är kanske så att det finns öar där det finns extremt många ormar och dit kommer inte turisterna. Tack och lov. Det är sköldpaddorna jag skulle vilja se, men jag har nog inte råd och möjlighet att ta mig till Galapagos.

      • Jag måste berätta: Min väninna hoppade på en Galapagoskryssning när hon hade sålt sin lägenhet och flyttat till en mindre. Det var en fotoresa med Mattias Klum som reseledare. Hon åkte dit med en mobil som enda kamera.

Kommentera

