Lördagsgodis

Lite turbobränsle till pippifåglarna. Glöm inte bort att fortsätta matningen, även under vår och sommar. Fortsätt så hela året om. De behöver näring även när det är dags för häckning på våren. Under årets lopp finns det många kringströvande fåglar som också behöver ett näringstillskott. Kanske även ekorre och hackspett tittar förbi.

Jag har lagt märke till att när det är snöfritt på marken, hittar pippifåglarna annat smått och gott i närområdet. Denna gång har jag bytt ut fröblandningen till endast skalade jordnötter och solrosfrön. Vi har under några veckor haft snö och minusgrader i naturen. Det har visat sig att denna mix är mycket populär. Så även talgbollarna.

Självklart kommer jag att fortsätta med min utfodring. Igår när jag var och fyllde på, möttes jag av ett gäng blåmesar. Söta små varelser. Tyvärr har jag inte sett till stjärtmesarna den senaste tiden.

lordagsgodis

4 thoughts on “Lördagsgodis

Kommentera

