Hampetorp 2003

Detta är en bild från 2003 i Hampetorp, några fina mil från Örebro. Bilden togs med min FinePix S304 kamera. Ja jösses vad många gånger genom åren jag famlat mig fram till utedasset (om man skulle skita). Annars hade vi ”Pissediket”. Dit vi karlar gick på morgonkvisten. Om humör och balans fanns till hands, kunde det bli en färjetur ut till Vinön. Annars blev det en tur med roddekan (om någon orkade ro, haha). Ibland metade vi abborre eller drack öl. Dock var uppförsbacken till stugan från färjeläget och ekans plats jobbig. Så då satt en kall pilsner fint (igen).

hampetorp

15 thoughts on “Hampetorp 2003

  1. Lite dassromantik skadar inte. Bilderna är på plats, men jag saknar de kungliga, haha. Och tidningshögen så att man riktigt kan koppla av. När jag var barn så var tidningarna där för att torka sig på, man fick mjuka upp papperet genom att gnugga det mellan nävarna. Tänk vad utveckligen går framåt… Om pissediket: på vårt förra torp gick alla runt knuten för att kissa men det fungerar inte på det som vi har nu, det är för mycket insyn. Barn älskade att ”tissa täset”.
    Men en liten fråga: vad är det för slags ställe, Hampetorp, vad gjorde ni där?

  2. Tjusigt Darkie.. Ha ha..
    Men anar jag ett bord med vaxduk och en stol precis bredvid toan, skulle nog vilja ha lite större avstånd mellan dom i alla fall om jag skulle äta eller fika.. Häftigt att du fotograferar det, kul att se..
    Ha en fin helg kram Nicki

  3. Hampetorp ja…där har man varit några gånger. Min farmors syster och man ägde affären som fanns därute och en av mina högstadielärare (Ingemar Andersson) är numera fiskare och bor ute på Vinön. Han har förövrigt besökt banken i Odensbacken i bara kalsongerna 😀

Kommentera

