Karlslund Culture Reserve #6

Då var jag framme vid utfodringen av småfåglarna. Vid första bilden står jag på Kvarnfallsbron över Svartån. Det är fortfarande extremt låg vattennivå i ån. Sedan var det bara att ta sig ner mot utfodringen. Det hade kommit rejält med snö. Skam den som ger sig. Det var bara att pulsa ner till utfodringen. En ensam och hungrig talgoxe satt och knaprade på något gott. Efter väl förrättat ärende tog jag en bild bort mot Krogstugan, Maskinistbostaden och Norra kvarnen. Efter vandringen i Rynningevikens naturreservat och utfodringen av fåglarna, fanns det bara ett slutgiltigt mål i sikte, hem ljuva hem.

karlsundskulturreservat_3

karlsundskulturreservat_4

karlsundskulturreservat_5

karlsundskulturreservat_6

18 thoughts on “Karlslund Culture Reserve #6

  1. Vilka härliga bilder du tar.. 🙂
    Det går inte att komma ifrån att höst och vinterbilder har något som vår och sommarbilder saknar..
    Jag är glad att jag bor i ett land med fyra årstider.. Även om vintern är lite skral numera så finns den trots allt..
    Vi är lovade snö och stormbyar ikväll så vi får väl se hur det blir med det..
    Kram Nicki

  2. Jag håller med om färgklicksbilderna, särskilt den översta skulle man kunna tro var sv/vit. Snyggt! Den lilla talgoxen gör sig också bra som färgklick, står stramt i givakt mot den svarta matholken. Väl regisserat, haha! Fina vinterbilder.

  3. Snöklätt landskap är nåt speciellt. Tyvärr har det mesta försvunnit här hemma. Om det nu ska vara vinter så uppskattar jag snö och lagom kallt. Slask, is och blåst är inte min melodi. Det är så härligt att följa med i ditt snötäckta vackra landskap och natur. 🙂

  4. ah! Ditåt —–> fanns din utfordring av småfåglar. Enda fördelen i detta är att du
    upplever årstidsväxlingarna på ett annat sätt än de som lever i stan?
    Den känslan blir djupare och mer intensiv är de som bara fluktar på våren,
    från en balkong eller villaområde?
    Det är som Eskimåer, de har många olika namn för snö. Orden för naturen,
    kan jag tro, blir många benämningar, allt efter årstidernas växlingar?!

Kommentera

