Rynningeviken Nature Reserve #5

Bilderna är tagna 4 januari 2017.
Jag har just lämnat träbron och pulsar vidare mot värmestugan vid Rävgången. Som man kan se på vassen, blåste det en del från Hjälmaren. Så dök då värmestugan upp. En av kommunalarbetarna var på väg in för att värma sig. Man kan göra upp eld i eldstaden, käka medhavd matsäck eller varför inte grilla lite korv. Skulle man sedan bli lite nödig, går det bra att lätta på trycket vid utedasset (sista bilden). Det blev ingen rast för min del. Det var dags att ta sig till parkeringen. Jag hade ytterligare ett mål i sikte, utfodringen av småfåglarna. Utfodringen ligger på helt motsatt sida av stan.

rynningevikennaturereserve_11

rynningevikennaturereserve_12

rynningevikennaturereserve_13

rynningevikennaturereserve_14

20 thoughts on “Rynningeviken Nature Reserve #5

  1. Det var ingen dålig värmestuga, där måste man ju kunna övernatta, fast det kanske är låst om nätterna? Det ser riktigt kallt och vindpinat ut. Himlen på sista bilden är underbar och jag gillar att dörren på utedasset står öppen för vädring 😀

  2. Fina färger i dina vackra vinterbilder. Första bilden med vassen och de mörka träden mot himlen är så behaglig. På den sista tornar molnen upp sig så vackert. Förstår att det var lite ruggigt och kallt. Jättefin bildserie.

  3. Ser härligt kallt ut 🙂
    Igår gick jag en sväng i Gamla Stan var lite svårt att gå var mycket snö och dåligt plogat, men solen sken det bet i kinderna av kylan bara -7 men det blåste då känns det kallare.. men jag kände mig härlig.mådde toppen i det vädret som jag trivs bäst med..
    För övrigt stökar med nya datorn som tjatar liver ur mig med allt den vill uppdatera och installera hit och dit.. känner mig inte alls bekväm med den det känns absolut inte som min dator.. ha en fin kväll kram Nicki

    • Tack.
      Jag känner igen det där med nya datorer. Bara att få allt på plats och fungera tar på krafterna. Det är bara att bita ihop och skynda långsamt.
      Hoppas turen till Gamla Stan var till belåtenhet, trots kylan och snön.
      Kram, Darkie

      • Börjar gilla min nya dator och windows 10 just nu går allt som en dans 😀 saknar inte den gamla alls längre.. Gamla Stan ja det var mysigt och enormt mycket turister till min stora förvåning.. Kram

Kommentera

