Rynningeviken Nature Reserve #4

Bilderna är tagna 4 januari 2017.
Efter besöket vid Naturens Hus begav jag mig mot Rävgången. Dom hade inte varit ute och plogat eller skottat i reservatet. Jag var väl en smula för tidigt ute denna morgon. När jag kom till träbron med bokskåpet dök ett gäng med snöskyfflar upp. De skulle befria träbron från snö. Minitraktorn som dom brukar köra på gångvägarna hade inte tillstånd att köra på bron. Så det var bara för killarna att spotta i nävarna och skotta på.

rynningevikennaturereserve_7

rynningevikennaturereserve_8

rynningevikennaturereserve_9

rynningevikennaturereserve_10

20 thoughts on “Rynningeviken Nature Reserve #4

  1. Vad fint riktigt tjusiga vintermotiv.. Har du ställt in nya böcker i bokskåpet nu?.. Vi har en på vårdcentralen där ställer jag in mina.. ha en fin kväll.. kram Nicki

  2. Vackra och härliga vinterbilder, jag bara älskar snöiga träd. Och den där färgskalan i nästsista bilden. Det röda bokskåpet gör sig extra bra i ett vinterlandskap med snöhatten på. Snyggt! Jag var också ute en lång stund häromdagen och pulsade i snön.

Kommentera

