Rynningeviken Nature Reserve #3

Bilderna är tagna 4 januari 2017.
Naturens Hus har dukat upp till frukost, lunch och middag + några mellanmål. Runt Naturens Hus finns några matställen för småfåglarna. Det är kommunen som sköter denna utfodring. Fåglarna låter sig väl smaka och är säkert jätteglada. Efter Naturens Hus beger jag mig mot Rävgången. Det var en decimeter oplogad vandring + att vinden friskade på från sjön Hjälmaren. Bilder kommer 7 januari.

naturenshus_1

naturenshus_2

naturenshus_3

naturenshus_4

21 thoughts on “Rynningeviken Nature Reserve #3

    • Tusen tack.
      Fåglarna var verkligen på humör. De käkade frön och busade runt bordet. Snön beräknas ligga kvar. Jag är nyss hemkommen från en uppfriskande promenad till och från Willys. Minus 14 grader, känns lite i kinderna.
      Kram, Darkie

    • Tackar.
      Sista bilden är min favorit. En trivsam holk mitt i skogen. Inga störande grannar. När jag var på väg till nästa ställe, Rävgången kom ett par killar med snöskyfflar. De skulle skotta bron till Rävgången, där bokskåpet sitter. Minitraktorn som dom hade fick inte köra över träbron. Ingen träningsvärk. 🙂

  1. Det ser rätt kallt ut, men skönt att fåglarna får mat så de mår gott. Tror ni har fått ungefär lika mycket snö som här, härligt tycker jag men vet att inte alla håller med. Gillar alla bilderna men den på talgoxen var extra fin.

  2. Riktiga vinterbilder med snö. Bilden med fågelrestaurangen och alla små godingar som lät sej väl smaka. Vi ha r haft -10 idag och tyvärr blåsigt men ingen snö.
    Trevlig kväll

    • Tusen tack.
      Om man är sugen, kan man käka i Naturens Hus som människa. Ta en pilsner och en dagens lunch. Jag har aldrig prövar på detta. Just nu har vi minus 17 grader där jag bor. Får se hur det blir med morgondagens promenad.
      Önskar dig en fin helg!

  3. Äntligen rejält med snö så man får lust att gå ut och fota. Väldigt fina bilder på fågelboningar och fåglar, det med röda huset är som ett julkort.

  4. Ser ut att vara en vacker plats att besöka. Kanske något för oss som gärna besöker olika naturreservat och Örebro är ju på vägen till vårt torp. Ska absolut notera platsen. Finfina bilder!!

    • Tusen tack.
      Om du skall besöka de två naturreservaten Rynningeviken och Oset, gör du smartast att åka och parkera vid Naturens Hus. Därifrån har du tillgång till de två reservaten. De ligger på varsin sida om Svartån.

Kommentera

