Part Of Nature #101

pon_37e

18 thoughts on “Part Of Nature #101

    • Tusen tack.
      Bilden är tagen med makro, vid köksträdgården vid Karlslunds kulturreservat, någon gång under hösten. Har som vanligt ingen aning om vad växten heter. Jo jag vet … du har uppmanat mig att skriva ner vad som står på lappar och skyltar. Mitt minne är som ett såll. Haha!

      • Var den hög? Jag skulle kunna tro att det är en sparris, jag har en utanför mitt torp, det skulle man ha förr i världen. Men mor min hade en som krukväxt så jag tyckte att det såg tokigt ut att ha en ute, först. Du behöver inte skriva ner, bara ta ett foto av skylten, det funkar utmärkt.

        Jag har önskat mig ett makro i julklapp.

      • Att fråga mig om en bild jag tog i en köksträdgård, för flera månader sedan, är överkurs för mig. Haha! Skulle tippa på att växten var mellan 2 & 3 decimeter hög.
        Hoppas tomten kommer med ditt makro. 🙂

      • Det är nog bäst att göra det. Ibland har jag tydligen varit snäll så då dyker det upp överraskningar trots att vi egentligen inte köper julklappar till varandra.

      • Jag har ingen egen familj med barn. Så här i övergångsåldern till det sista vilorummet känns det lite tråkigt. Men jag klagar inte. Musiken har gett mig mycket glädje genom livet. Både min egen musik. Även som anordnare till konserter i Örebro. Dessutom har jag sett och hört så många konserter i livet att jag inte ens minns alla. Numera är jag en glad pensionär. Inte en dag för tidigt. Jag har förvärvsarbetat i 40 år.
        Jag är glad för din skull, att du kommer att införliva ett makro. Tjoho!
        Önskar dig en fortsatt fin söndag.

Kommentera

