Part Of Nature #99

Där hänger den, min fröautomat. Till glädje för småfåglarna. Den är väldigt populär. Jag har även hängt upp 3 stycken talgbollar. Detta utfodringsställe besöker jag var tredje dag. Man måste hålla koll på fåglarnas matvanor. Talgbollarna går åt i en ryslig fart. Kanske beror detta på att där finns många talgoxar. Just den dagen jag var där och fotade, var det lite dis och dimma. Fåglar utanför tätbefolkat område, tenderar att vara lite skygga för kameralinsen. Därav avsaknad av pippifåglar på bild. Det gör inget. För jag vet att dom gläds åt maten.

pon_37a

pon_37b

pon_37c

14 thoughts on “Part Of Nature #99

  1. Underbara dimma du fångat och med frost till på köpet. Det är helt klart ett favoritväder att fotografera i. Fint att du ser till att fåglarna har nåt att äta, du får ta med dig en pall och sitta och vänta in dem så du hinner med att fånga dem på bild.

Kommentera

