Stick #1

Nu är det ett tag sedan jag var på en bra konsert.
Senast det begav sig var 15 mars 2015 i Örebro. Då spelade Simple Minds på Conventum Arena.
Jag har alltid gillat Simple Minds.

Numera blir det allt mer sällan jag går på konserter (om det inte finns bra sittplatser förstås).
Börjar bli för jobbigt i min ålder att stå i (minst) 3 timmar.

På måndag 17 oktober 2016 klockan 10:00 släpps biljetterna till Depeche Mode konsert i Stockholm 5 maj 2017.
Jag har sett dom live en gång tidigare i Göteborg. Jäkligt bra konsert.
Jag har kollat upp priser till konserten och även att ta sig till Stockholm. Hamnar på runt 1300 kronor. Tyvärr är detta pris för fett för mig.
Det lutar åt att ta del av YouTube efter turnéstarten. Plus att ladda hem deras nya skiva i början av nästa år.

Music Is Precious

13 thoughts on “Stick #1

  1. Jag är inte så ofta på konserter men såg bl a Bo Kaspers förra sommaren. Det är sittplats och dyna som gäller för mig. Vi har också köpt biljetter till Lalehs konsert här i Karlstad nästa månad

    • Lalehs konsert blir säkert en fin upplevelse. Jag älskar hennes tidiga låtar. Dynan förstår jag + att sitta ner. Vi åldringar orkar inte rocka fett längre. Men till Laleh rockar man inte. Hoppas du får en kry konsertupplevelse.

  2. Hutlöst!! Sorgligt att det blir såna pengar, tänk när man kunde åka till Stockholm med buss från Örebro och gå på konsert för under 300:-, det var tider det 😀

  3. Det är så trist att det ska vara så pass dyrt att kunna gå och få njuta av skön musik. Oftast blir det ju så mycket mer än bara konsertbiljett. Det är resa och mat och kanske även boende… Vi försöker gå när det blir nåt hemma i stan men det kan dra iväg det också i pris. Ibland kan jag bli lite snål men ibland känner jag att jag behöver unna mig lite lyx. Då får det bli ev sparslantar som får täcka kostnaderna. Som Antonia skriver… Kanske kommer det en lösning, plötsligt så händer det. Fortsatt trevlig helg 🙂

    • Tack för din kommentar.
      900 kronor för inträdet är hutlöst. Klart jag har råd men är det verkligen värt det? Tycker inte det. Får bli att vänta på att någon lägger ut konserten på YouTube. Önskar dig en fin söndag.

Kommentera

