Järle Old Mill #1

Igår morse fick jag en oemottaglig längtan att åka till Järle kvarn. Jag brukar sticka dit på höstkanten och plåta lite. Resan är bara 6 mil t/r från mitt garage. Järle kvarn ligger norr om Örebro och öster om Nora. Det var ovanligt mycket vatten i Järleån vid denna tidpunkt. Som vanligt var jag nära att trilla ner i vattnet. Jag begriper inte vad det är för längtan min kropp har. Nu klarade jag även detta år mig ifrån att trilla ner i ån. Men visst var det darriga och vingliga ben vid ett par ställen jag plåtade. Det var väldigt stenigt på sina håll och stövlarna jag bar, ville inte riktigt greppa underlaget.

jarlekvarn_1

jarlekvarn_2

jarlekvarn_3

10 thoughts on “Järle Old Mill #1

  1. Förstår din längtan, det ser otroligt vackert och idylliskt ut. Men du måste vara försiktig, själv trillade jag vid en bäck förra sommaren och slog i armen så jag inte höll på att ta mig upp igen. Ingen visste var jag var och mobilen låg kvar i bilden. Ingen hade saknat mig på flera dagar om jag blivit liggande, inte så smart!
    Bilderna är härligt höstliga och vackra!

  2. Vacker miljö och fina bilder. Förstår att du längtar dit ibland. Din kropp verkar vilja ner i vattnet, men då är det nog säkrare att du sätter dig i en zinkbalja.

Kommentera

