Rust & Junk #100

rustjunk_57a

rustjunk_57b

16 thoughts on “Rust & Junk #100

    • Tusen tack.
      Jodå, jag kom iväg och är nu hemma igen. En resa på 6 mil t/r.
      Jag talade med två av mina grannar när jag kom hem, men glömde fråga om de hade lust att städa hos mig. Den ena är 75 år och har egen städhjälp. Så han kunde man glömma. Den andra var en kvinna som bara ville prata om vädret. Själv ville jag bara på toa. Glömde sätta på mig vuxenblöjorna när jag stack ut i morse. 😀

    • Tusen tack.
      Nej, det är inte lastbilssläpet. Om minnet ger mig rätt, är det en gammal container. Dock är bilderna från samma geografiska plats. Stället där jag brukar plåta minst 90 % av mina Rust & Junk-bilder. Bilderna är tagna med macro och ringbelysning.

      • Det borde jag ha sett på beslaget. Jag såg att det var fint ljus, måste skaffa den där ringblixten. Och fota lite rost igen, blir sugen när jag ser dessa.

      • Ringbelysningen tror jag mig få användning av nu när mörkret infinner sig. Man kan knalla ut sena kvällar och upptäcka mer, utan att bli distraherad av omgivning.
        Om du tänker handla ringbelysning: glöm ej bort vilken eller vilka objektivdiametrar den skall passa till. Den jag har, medföljde konverteringsringar.

      • Jag börjar dagen i fåtöljen. Vanligtvist i soffan, men den är borta just nu, renovering pågår. Makens familj har alltid ätit frukost i vardagsrummet och jag anammade seden.

Kommentera

