Action Run – 2016 #3

– Ska vi skita i det här och gå och ta en starköl i stället?
– Vad snackar du om? Min kärring har spioner längs hela banan. Törs fan hoppa av det här.
– Äru toffel eller? Haha!

ActionRun_9

– Kom igen, nu sätter vi fart över hindren! Först i plurret bjuder på taxi hem.
– Okej!
Vid detta hinder var det många som fick ta sig vatten över huvudet. Fanns säkert även någon med otur, som fick sig en kallsup av det skitiga vattnet. Haha!

ActionRun_10

ActionRun_11

Målgången med rullbanden ställde till det för många av deltagarna. Inte lätt att sig uppför ett rullande underlag, när man är helt slutkörd.
Dom flesta av deltagarna, var nog supernöjda med sina prestationer under dagen. Många sprang som lag och hjälpte varandra vid jobbiga hinder.
Om någon är sugen att se hela bansträckningen och alla hinder. Klicka på länken: http://actionrun.se/orebro/banan-orebro/

ActionRun_12

ActionRun_13

Själv var jag nöjd med denna fotosafari. Inte lika svettig och anfådd som deltagarna, tog jag mig till bussen hem. Tokfan som körde bussen, höll på att köra förbi min busshållplats hemmavid. Jag la av en rejäl busvissling och skrek: Har du inga bromsar på bussen?

16 thoughts on “Action Run – 2016 #3

  1. Haha… Det är kanske det senaste att köra som en tok. Jag åker inte t-bana ofta men nu gjorde jag det. Hen körde som tok och bromsade häftig samt stängde dörrarna alldeles för snabbt. Undrar vart de har så bråttom till. De är ju redan på jobbet.
    Det är spännande med såna stadsäventyr att se men inte typen so skulle delta. Beundrar dock dem.

    • Känner igen problemet. Tokfan som körde bussen trampade gasen i botten. Kanske vill de ha en lite längre rast i andra änden.
      Jag kollade även förra årets Action Run. Kul evenemang. Hoppas det dyker upp även nästa år. Dom flesta var vältränade. Själv skulle jag stupa på de första hindren, eldstockarna och bli grillad. Haha!

  2. Jag skulle inte klara det där rullbandet ens om jag var helt utvilad 😀
    Ser i alla fall ut som om dom har skitkul tycker jag..
    Kul att du visar foton på det genom alla dessa bloggar så får man lära sig en massa nytt om andra städer länder med mera jättekul.. ha en fin dag kram Nicki

  3. Det var nog en utmaning att fullfölja det loppet. Här på vischan har vinst liknande som heter Görslitet. En ordvits på värmländska. ”Gör” används som förstärkingsord som i ”Görbra” men betyder också lera vilket säger en del om strapatserna där.
    Kanske bättre med T- bana än buss? Dom stannar väl förhoppningsvis.

    • ”Görslitet” låter utmanande.
      I stället för buss, kunde jag cyklat in till centrum eller tagit bilen. Problemet med bilen blir att hitta parkeringsplats. Dels alla öppna affärer + detta evenemang, gör att stan är knöfull av bilar. Bussen kostar 18 kronor t/r och då gäller biljetten i 3 timmar. T-bana finns inte i Örebro, vad jag vet.

  4. Mera action, första bilden med rödingarna är snygg och i de andra kan man se hur de verkligen kämpar för att komma någonstans. Huh, blir trött av att bara se dem! Roligt fotoreportage!

    • Tusen tack.
      Jag hörde av speakern vid dom romerska ringarna, att de rödklädda jobbade på blodbussarna. Denna bana var nog skitjobbig. Vattenhindren var de roligaste inslagen. Jag gick inte hela banan. Höll mig i centrum. Fick räcka.

  5. Härliga bilder och så skönt att bara stå och titta på 😀 Det ser grymt vanskligt ut att springa på de där ”rullarna” i vattnet. Och en kallsup av Svartån måste väl nästan vara garanterad magåkomma senare på dagen..
    Kul text till bilderna, du är bra på att skriva underhållande!

Kommentera

