Trees #1

Träd_12a

Träd_12b

5 thoughts on “Trees #1

  1. Snygga granbilder, gillar de olika nyanserna i den övre, med den gula ängen som bas. Den döda grenarna på den andra bilden är grafiskt dramatiska. Jag tror att jag fotade något liknande i går när jag var i svampskogen. Undrade vad det var som angripit träden.

    • Alltså jag är inte expert men… Där mina föräldrar bor finns det massor av olika skogar bland annat tallskogen också. Förr i tiden var skogen helt frisk. Kanske nån blixt eller storm har härjat och knäckte, men annars var de friska. Det var innan kriget i förre detta Jugoslavien bröt ut. I samband med detta ändrades flygturerna över Europa. Vi hade inga flygrutter över den lilla byn över oss( ligger på gränsen till Österrike, var skyddsområde också och bevakad militärt då det var gräns.)
      Efteråt flyg blev till vardag. Ibland uppemot 30 per timme. De flyger högt så ljudnivån är ju minimalt förutom militärplan som låter mer men är osynliga. De flyger över oss än idag. I samband med detta så började skogen få skador och skogen är inte längre frisk. Jag ser förändringen ( till det sämre) varje år och det gör verkligen ont en.

Kommentera

