Flowers #24

Flowers_16d

Flowers_16e

Flowers_16f

16 thoughts on “Flowers #24

  1. Vackra bilder på vackra blommor. Den översta har jag sett men vet inte vad den heter. Den understa är en fingerborgsblomma. Digitalis tror jag den heter på latin. Mormor och morfar hade en sådan i sin trädgård och varnade mig för den att den var giftig om man fick i sig av den. Vad trevligt med alla dina blombilder.

    • Tusen tack.
      Den första bilden tror jag är någon slags lökväxt. Tur att jag inte käkade av fingerborgsblomman. Blommor är trevliga varelser att plåta med makro.
      Tack för besöket och kommentaren.

  2. Blommigt så att det föreslår. ( tror jag att man skriver så?)
    Jag gillar speciellt den blåtaggiga. Den har attityd. Och jag tror att den sista har döden i sin käft. Men är osäker.

    • Klart man kan skriva så.
      Jag tror att den blåtaggiga är någon slags lökväxt (säker är jag inte). Det gäller att passa på att plåta blommor innan blomningen är över. Alla tre är tagna med handhållen makro. Idag har det blåst rejält mellan skurarna. Börjar kännas som att hösten är i antågande. Längtar till lövträdens vackra höstlöv. 🙂
      Tack för besöket och kommentaren. 🙂

  3. Härliga blombilder! Den övre är en blå bolltistel och det är en riktig fjärils- och humleväxt så den skulle platsa här på torpet. Ska skriva upp i minnet. Det är ingen lökväxt men den liknar en allium, blå bolllök. Jättevacker bild på den!

Kommentera

