Flowers #16

Flowers_13d

Flowers_13e

13 thoughts on “Flowers #16

    • Tackar.
      Jag får kolla vad som står på skylten, nästa gång jag är i kulturreservatet. Dom har en köksträdgård, där dessa bilder är tagna. Det är förbjudet att plocka växter och bär där. Förra året smakade jag på smultronen. Fy på mig.

      • Är det någon som skördar grönsaker och bär där? Jag har ätit direkt ur min jordgubbs- och smultronlåda de senaste dagarna. Jordgubbarna hade spritt sig till hela mitt odlingsland men förra sommaren samlade jag ihop dem i en odlingslåda. Mums!

      • Köksträdgården finns bara för beskådande. Det är ju ett kulturreservat. Den ligger strax nedanför Karlslund herrgårds terrasser. Till ”Barnens trädgård” far många förskolebarn men även äldre barn som jag själv.
        Tyvärr finns det inga jordgubbar i köksträdgården. Visst ja … man får ju inte äta från trädgården.

      • Du har ju en balkong. Jag odlade jordgubbar i balkonglådan när jag bodde i lägenhet. Sen smög jag ner dem i jorden på marken nedanför för att de skulle övervintra.

Kommentera

