Vinön #2

Sommartid tar man sig från Hampetorp med bilfärja ut till ön. Under högsäsong (sommaren) går det två färjor till och från Vinön. Det tar ungefär 20 minuter med färjan ut till ön, som är avgiftsfri (färjan alltså. Ön kostar nog en del. Haha).

Eftersom jag gillar naturvandringar lockade vandringsstigen på den västra sidan av ön. Sagt och gjort. Jag började knalla iväg vid Örtboden på Vinön. Det började bra. Snart dök en fin grillplats med sand och badmöjligheter upp. Vackert. Glad i hjärna, kropp och själ traskade jag vidare. Det tog inte lång tid att förstå att jag lika gärna kunnat åkt till Kilsbergen hemmavid. Det var som att knalla omkring i vilken skog som helst.

Vinön1

Vinön2

Vinön3

Vinön4

18 thoughts on “Vinön #2

  1. Det är kanske en vilken skog spm helst men för mig är det ju inte. Det ser vackert ut. Du har fått godbitar än så länge. Kanske var fin förväntning som var för högt.
    Men du har säkert mer kvar att visa. Än så länge är jag hel nöjd. 🙂

  2. Du har fått fina bilder från din utflykt till Vinön iaf, alltid något 🙂 Men jag förstår din besvikelse, det är lite tråkigt när det inte blir så bra som man först har tänkt sig, men det är kanske som Antonia skriver att man har för höga förväntningar. Jag tycker det ser mysigt ut, utifrån dom bilder du visat!

    • Tusen tack.
      Det kommer 2 inlägg till från Vinön. Jag blev en erfarenhet rikare iallafall. Men det var jäkligt varmt att knalla omkring i fyra timmar med gassande solsken. Det är trots allt 2016 och jag trodde Vinön kunde bjuda på mer för sina gäster.

      • Ser fram emot kommande inlägg 🙂 Fyra timmar i gassande sol, puh, men man ska inte klaga 😀 Eftersom jag inte har hört talas om Vinön tidigare var jag tvungen att Googla om den, och med tanke på att det är Hjälmarens största ö, och dessutom verkar vara välbesökt, så borde man kunna ha ganska höga förväntningar utan att bli besviken.

      • Jag var ofta där i min ungdom, men då spelade just ingenting någon roll. Nu när jag blivit äldre, men för den delen inte klokare 😉 borde man förvänta sig mer. Speciellt gällande den tråkiga vandringsstigen. Och som jag sagt i en tidigare kommentar: Kommer inte Rolling Stones 🙂 dit för ett par spelningar på värdshuset, var detta mitt sista besök på Vinön.

  3. Bilderna du visar är i alla fall härliga, bilden med skogsstigen är väldigt vacker, kort sagt, jättefina sommarbilder. Men jag kan förstå din besvikelse om det kändes som en helt vanlig skogspromenad och inte gav dig något nytt.

    • Tackar.
      Efter bilden på skogsstigen blev det bara en tråkig vandring genom skog och över några åkerfält. Till slut kom jag till Vinöns norra badplats. Där tog jag en liten paus. Sedan började jag knalla huvudgatan mot färjeläget.

    • Jag gillar verkligen att knalla omkring i skogen. Men den har jag på betydligt närmare håll än Vinön. Vinön blev en besvikelse. Trodde att på de 30 år som jag inte varit där, gjort något mer.

Kommentera

