Flowers #14

Flowers_12c

Flowers_12d

Flowers_12e

18 thoughts on “Flowers #14

    • Tusen tackar.
      Just där bilderna är tagna känns det lite vildvuxet. Bilderna är tagna i Kulturreservatet (i ”Barnens trädgård”), strax bortom min lägenhet. 🙂
      Även dessa bilder är tagna med mitt makroobjektiv.
      ***
      Var tusan tog regnet vägen? Både igår, under natten och denna dag skulle det regna … uh?!?
      Kan det vara så att alla meteorologer har semester och att man kör en slumpvald prognos ..?

      • Meteorologi att studera säkert mycket intressant, men prognoser kan de inte ge. Man får helt enkelt se ut genom fönster och då konstaterar att just nu är fint väder med sol.
        Men i år är de extra värdelösa.
        Väldigt bra makro du har.

      • Jag brukar också lita på det jag ser från fönstret. 🙂 Men ska jag lite längre bort än Örebro med bil, vill jag kunna lita på prognoserna.
        Ärligt talat, längtar jag efter regn. Det gör säkert även skog och mark.
        ***
        Makrot är ett bra objektiv. Men det blir sällan jag har det på kameran. Mitt zoom är mer brukbart. 🙂

  1. Se där är de ju, blommorna som du utlovat! I ett hav av hostor har du de dansande aklejorna och en vallmo. Närbilden på vallmon är väldigt vacker.

Kommentera

