Anteckningar Från Undergångens Leende #1

Ett strålande regnväder har dragit in över Örebro. Det är runt 10 plusgrader i den regntunga luften.
Kan man bli annat än glad. Det liksom spritter till i varenda fiber och muskel i kroppen.
Detta bjuder in till en whisky på balkongen. Vadå tidigt på dan? Jag har min dygnsrytm och zon.
Hade jag ägt en kostym, hade jag dressat upp mig i full gå bort utstyrsel. Det är så här livet skall levas.
Lite salta jordnötter, en schysst whisky och ett underbart befriande regn.
Medans jag smuttar på min whisky, gör jag upp en resplan, tillsamman med kameran.
Blir en resa nästgårds, 3 mil bort ungefär. Dock ej de närmaste dagarna. Behövs lite mer planering.
Nu ska jag titta vidare på Maria Langs ”Crimes of Passion”. Har sett den tidigare, men upprepningar är aldrig fel.
Det är som ljuv musik. Skadar inte att upprepas.

UndergångensLeende1

UndergångensLeende2

21 thoughts on “Anteckningar Från Undergångens Leende #1

  1. Vi tycks ha liknande väder, men nu skiner solen. I natt ganska ljudlig men kortvarig åska. Lite vriden dygnsrytm kan jag nog tycka att du har, men vadå, du styr själv. Lev livet!

  2. Låter som om du njuter i fulla drag och det är helt rätt trevligt med positiva människor..
    Vi har sol men bara 8 plus ganska skönt slipper svettas..
    Lycka till på fotorundan kram Nicki

    • Visst är det skönt med ett aning svalkande väder. Nu är det runt 14 plusgrader och sol. Den framtida inplanerade fotorundan, ligger i planeringsstadiet. Kommer att bli av men vet ej när.
      Tack för din kommentar.
      Kram, Darkie

      • idag 12 plus och lite halvmulet helt okay..Lycka till med planerandet mina fotorundor är för det mesta helt oplanerade men det händer att jag ibland har ett speciellt mål.. Kram Nicki

  3. Väder när den är som bäst. Tillhör lite runt midsommar. Och skogen finns ju kvar. Drinken säger jag då inget för jag är inte fan av det.
    Men som vuxen får man göra som man vill. Ja, nästan. 🙂

  4. Sen kommentar som vanligt.
    Är det mer legitimt att smutta på whisky i blågrå kostym? Tror bestämt att detta landet lider av auktoritets problem och jante lag.

    Mr.T. är en katt och inte en hund men dock.:) Han gillar inte alls regn överhuvudtaget men han går ut och gör sina behov i vilket väder som helst.

Kommentera

