Tjusig

Bilden är tagen på väg in till Stadsgårdskajen (i fredags), med kryssningsfartyget Birka. Vi tuffade förbi en hyfsat kry pråm med fulla segel. Väl i hamn och ombord på bussen, väntade en bit av helvetet. Från Stadsgårdskajen till Södertälje, tog det 1½ timme! Det var sjuka köer på alla vägar. Man får hoppas att dom som skulle till Arlanda, åkte i god tid. De lär annars ha missat sina flyg. För på den vägen stod trafiken i stort sätt stilla (hört via chaufförens radio). (Bilden är tagen med mobil).

FinPråm

20 thoughts on “Tjusig

  1. Vilket vackert skepp! Numer är vi alltid ute långt i förväg när vi skall flyga någonstans. Säkerhetskontrollerna tar längre tid nu men man kan ju inte klaga på att dom görs.
    Jag har en recension på Ramona Franssons nya deckare på min blogg. Läs gärna den (recensionen och boken)

  2. Ser ut som om du fotat Briggen Tre Kronor af Stockholm hon ligger inte långt ifrån Chapman och köerna ja där har du Stockholm i ett nötskal numera tog oss en timme att lämna stan igår fint väder och nationaldag.. Tar Janne en och en halv timme hem från jobbet från norra sidan till södra och det blir ju bara värre och värre det flyttar hit en busslast om dagen och om alla har bil ja bara att gilla läget.. Kram Nicki

      • Jag gillar också Stockholm men jag är ju partisk hemma är alltid bäst..
        Vår bil står still i veckorna det blir lastbil på vardagarna så det kostar inget att åka.. Vi köpte ny bil i måndags det är en miljöbil.. Skatten på den gamla var 3.500:- den nya 1.200:- känns toppen..
        Ha en fin tisdag du med.. Kram Nicki

  3. Dessa underbara skepp, så vackra med sina segel. Jag är väldigt glad att jag inte bor i Stockholm, jag skulle bli galen. Glömmer aldrig när jag lämnade syrran på Arlanda en långfredag för en herrans massa år sen. Hade göra nästan 4 timmar hem, vilket i normala fall skulle tagit max 1 1/2. Då var stressnivån hög kan jag försäkra.

  4. Vilket vackert skepp du tog en vykortsvacker bild på – och med mobilen till på köpet. Som jag skrev tidigare, jag får nog börja fota med mobilen ibland, den är betydligt lättare än systemkameran. Men det där med bilköer, det är inte kul. Tack och lov så är jag mycket sällan med om det.

    • Tusen tack.
      Mobilen är väldigt praktisk. Systemkameran är bara med, när jag på kryssningar går iland. Det var den mest knäppa färd mellan Stockholm och Södertälje, jag varit med om.

      • Jag tycker att det är svårt att se något på displayen. Och så blir jag osäker på om det verkligen blir några bilder och blir förvånad när jag får syn på dem och de är så bra.

Kommentera

