Oset & Rynningeviken Nature Reserve #3

Det är en tidig morgon, runt 6:00. Inte ens duvorna har vaknat. Men å andra sidan, är de rätt morgontrötta av sig. Men det är inte jag.
Jag befinner mig återigen i naturreservatet Rynningeviken. Men denna gång, har jag planerat att knalla över bron till naturreservatet Oset. En helt annan värld väntar där.
Betydligt öppnare landskap och med kossor som knallar omkring. Hoppas dom inte bajsar på mig. Det finns elstängsel för djuren. Men på en del platser möts människa och djur, utan stängsel. Kan bli en erfarenhet. Kossorna och kalvarna var nyfikna på mig. Kanske för att jag sjunger så bra.

O_R15

O_R16

O_R17

O_R18

O_R19

O_R20

15 thoughts on “Oset & Rynningeviken Nature Reserve #3

  1. Underbara bilder. Speciellt på kossan och kalven. Jag har hört att de är nyfikna och dessutom ibland inte så trevliga.
    Jag gick också förbi kossor häromdan men de var minsann inte nyfikna. Inte ett dugg. Men de gick och betade som levande gräsklippare.

    • Tusen tack.
      Där fanns många kalvar. Likt deras mammor käkade dom av det frodiga gräset. Fågellivet var inte så rikt, förutom alla småfåglar som lever inne i skog och buskage. Gässen med sina ungar var väldigt skygga. De stack iväg så fort jag visade mig.

  2. Du får snart kalla dig naturfotograf för sådana plus dina rost och skräp är du bäst på har legat lite lågt med bloggen har gjort en massa annat sista dagarna mest roliga saker. Men för att återgå till dina bilder skitsnygga på ren svenska ha en fin dag kram Nicki

    • Tackar.
      Ibland har jag också lust att ligga lågt med bloggen. Men jag har så många bilder på lager, att det är lika bra att fortsätta.
      I Örebro är vi lyckligt lottade. Vi har 2 stora naturreservat inpå knuten. Man kan ta bussen dit eller om man åker cykel, tar det bara 20 minuter från stadskärnan. Själv bukar jag ta bil. Jag bor på motsatt sida av stan.
      Kram, Darkie

      • Hej ..
        Ja jag tänker ta det i min egen lilla takt ibland tycker jag att bloggandet blir lite tradigt och långrandigt sen är det kul ett tag igen och nu blir det ju eller är sommar då finns så mycket annat att göra.. ja ni har verkligen en massa fint att se i Örebro.. Vad mer jo jag tar alltid bilen dit jag ska sen kan man gå runt mycket när man väl är på plats.. Skulle jag ta mig kommunalt till alla ställen nej det skulle inte fungera.. Ha en fin fortsättning på dagen kram Nicki

    • Tackar.
      De båda naturreservaten är underbara. Kossorna kommer man bara ett par meter ifrån. Speciellt där inget stängsel finns. De är så vana vid många människor i naturreservatet. Men dock bör man ha respekt för dom.

  3. Det märks att det är öppnare landskap, jordbrukslandskap. Det märks också att du trivs där i sällskap med din kamera. Härliga och fina naturbilder!

    • Tusen tack.
      Där finns även skog och ett stort buskagetäckt område. Kommer bilder så småningom. När man gått genom de två naturreservaten sedan barnsben och sett förändringarna, kan man inte annat än vara ödmjuk. Det är inte undra på att de är så välbesökta. Många motionerar där. Andra tar en stilla promenad. Många skolklasser gör utflykter dit.

Kommentera

