Rain

WindowWater1

WindowWater2

WindowWater3

26 thoughts on “Rain

  1. Vad vackert det ser ut när det strilar så där..
    Vi får lite regn här nu jag fattar inte riktigt varför träd och blommor börjar se lite tärda ut..
    Det vi fick förra veckan var löjligt lite det blev inte ens blött på rutorna ..
    Balkongen och gräsmattan där blev blöta men det var allt..

    Just nu stor sol.. Ha en fin början på veckan..
    Kram Nicki

    • Tackar.
      Igår var det skyfall hos oss emellanåt. Knäppte några bilder genom köksfönstren. Idag var jag uppe med tuppen. Stack iväg redan klockan 5:00, till ett av våra naturreservat i Örebro. Träffade en ornitolog som fångade och ringmärkte småfåglar.
      Ha en fin start på denna vecka.
      Kram, Darkie

      • Måste vara väldigt skönt att fota vid den tidpunkten jag kan se mig själv promenera runt inne i stan bara jag några sopgubbar och eventuella renhållningsarbetare 🙂
        Vilka foton jag skulle få.. Hoppas du fick lika fina bilder som du brukar få.. Kram Nicki

  2. Vackra regnströmmar i sin minimalism. Läser att du träffade på en ornitolog, så intressant. Tänkte mig till några fågeldammar i dag, men får skjuta upp det lite.

    • Ja jösses!
      Igår var det floder (skurar) från himlen. Det var inte att tänka på att ta ut kameran.
      Kul möte med ornitologen. Först såg jag inte honom. Såg bara ett stativ med en lång burk på. Han samlade även in insekter som fåglarna livnär sig på. Sedan hörde jag en röst inifrån en buske, ”Hör du honom?”. Självklart sa jag, haha. Hade ingen aning om vad han menade. Han hade riggat ett nät och hade med sig en bandspelare, för att locka fåglarna. Sedan ringmärkte han dom. Han berättade om att många av sina ringmärkningar hade hittats vida omkring. Han var ett proffs.
      Lycka till med fågeldammen framöver.

      • Tack! Så roligt med såna givande möten helt oplanerat. När jag var vid dammarna sist så träffade jag en gammal man som berättade att han hade träffat en kvinna som matade fåglar vid dammarna och hon hade börjat hjälpa honom helt av vänlighet, som den dotter han inte hade. Så rörande. Hon uträttade ärenden åt honom och dyl.

      • Så fint av kvinnan. Sådana möten är värt mer än guld. Det finns fortfarande vänlighet och empati i vår värld. Tyvärr är det snålt med den varan nu för den tiden.

    • Jag frågade aldrig, men jag misstänker att han jobbar för kommunen. Vi har en mängd frivilliga ornitologer inom kommunen. Kanske får dom en symbolisk summa för sitt arbete. De gör ett jättefint jobb.
      Säkert ett roligt jobb. Dessutom fick denna ornitolog träffa mig. Haha.

      • Och det var han nog glad över. Jag tror att såna samtal ute i naturen betyder mycket, man får visa och berätta om det man har som ett stort intresse.

      • Han blev skitglad, kom springande genom buskarna. Han berättade vad han gjorde med nätet och insektsfångaren. Efter lite snack skrek han till, ”Du fångade hen!. Han var ute efter en fågel som heter Flodsångare. Själv har jag aldrig hört talas om den arten. Tydligen hade jag på grund av mitt gående gjort att fågeln flög in i nätat. Ännu en lyckad fångst!

  3. Beautiful. Reminds me that when I was a child I could spend quite a moment staring at the raindrops falling on a window pane, how they joined and ran down in small, ephemeral streams… 🙂

  4. Älskar regn. Att sitta inne och höra hur regnet smattrar är verkligen relaxing för mina öron. Lite mullrande åska gör det ännu bättre. Lite i bakgrunden inte ovanför.
    Bilderna kan inte bli bättre än så.

Kommentera

