Birds #5

Pippi1

Pippi2

Pippi3

Pippi4

20 thoughts on “Birds #5

  1. Hackspettar är retfulla, alltid för långt bort, men man hör dem bra. De rackarna har hackat upp ett nytt stort hål i torpväggen, om inte två. Undrar vad de letar efter? Är det en uppruggad duva på tredje fotot? Den bilden är väldigt fin med sina olika gråtoner.

    • Tycker du inte om hackspettar, som är så rara!?! De måste leva med ständig huvudvärk, efter allt hackande. De letar väl efter något matnyttigt. Jo, det är en ringduva som slumrar utanför Ö-o slott.
      Tack för din kommentar. Hoppas du får en fin helg. Nu är det strax dax för hockey på tv.

      • Jag gillar hackspettar, mycket. Jag tycker bara att de ska hålla sig i träden med sitt hackande. Sen blir jag orolig över vad som finns i mina väggar, någon lömsk träätare kanske… Hackspettar har stötdämpare, glömde du det?

        Detsamma och hockeyn ska jag inte påminna en viss person om, han skulle gräva en grop för sandlådan.

      • Jodå, känner till stötdämparen. Klart det finns godis där för dom. Men lite knäppa måste de vara. Hockeyn måste du påminna om, fast spelarna från Sverige (som väntat) har dragit vidare.

    • Tusen tack.
      Jag tycker det är svårt att närma sig hackspettar. Denna gång hade jag lite tur. Ändå körde jag med mitt 300mm på max.
      Lite avundsjuk på jordgubbarna ni käkade.

Kommentera

