Just An Ordinary Day #22

PåStan1

PåStan2

PåStan3

PåStan4

PåStan5

17 thoughts on “Just An Ordinary Day #22

  1. WOW vilka snygga bussar ni har rosa här har vi bara röda och blåa skulle gärna se ett byte 🙂
    Dom första två bilderna helt underbara så snyggt.. och slottet ännu en favorit..
    Ha en härlig lördag min vän kram Nicki

    • Tackar.
      Våra bussar är läckra. Däremot så är fontänen på första bilden, ett av de fulaste konstverken i Sverige. I folkmun går den under namnet likkistan. Alla i Örebro hatar den. Enda gången den fyller en funktion, är när folk brukar hälla i några flaskor Yes diskmedel. Då blir den ännu skummare. 😀
      Kram, Darkie

  2. Jäklar. Den andra bilden är bara så bra. Tog lite tid innan jag fattade det hela. Och så den hukande mannen som nog rädd för att bli nedskiten av fåglarna.
    Och de andra bilderna gillar jag också. Lila bussar? Annorlunda men varför inte.

    • Så är det. Våra stadsbussar är häftigt rosa och landsortsbussarna är blå. Andra bilden med fåglarna ingick ett år bland konstverken i OpenArt http://openart.se/2015/sv/ (nästa utställningsår är 2017). Samma sak med den stora gröna parksoffan på bild fyra. Örebro kommun köpte i år in den för den blygsamma summan av 560 000 kronor. Den är jäkligt poppis hos ungarna.
      Det kommer att dyka upp fler bilder från Örebros innerstad, denna sommar.

      • Jaaaaa, jag tyckte att parksoffan verkade va gigantisk, men sen tänkte jag att jag har inte vaknat ordentligt kanske och så kanske tillhörde barna småfolket.
        Ni verkar ha en bra borgmästare eller vad det nu heter.
        Ser framemot flera bilder från Örebro!

      • Hade jag haft papper och stor tuschpenna med mig. Hade jag satt en lapp på första bussen ”Ej i trafik”.
        – Kära bussförare, som jag förstår har du införskaffat ditt busskort hos Clas Ohlsson, bakfull en söndagsmorgon. Inget illa ment, men du kan tydligen inte de trafikregler som gäller. DU STÅR FELPARKERAD!!! Du står uppe på trottoaren! Inte undra på att det sker trafikolyckor.

    • Tusen tack.
      Örebro är en fin stad. Speciellt när man körde igång med OpenArt. När det gäller likkistan: Kanske jag börjar gilla den, om man häller mer diskmedel och färg i den. Likkistan är brutalt ful och förstör hela Stortorget, tyvärr.

Kommentera

