Messy #6

Mess1

Mess2

Mess3

27 thoughts on “Messy #6

  1. Alltså de här bilderna måste ses i stor format. Då blir de så mycket mer intressanta än i småformat. helt plötsligt ser man en del saker. Snyggt. Favoriten är den håriga på mitten, men jag gillar även björnen på den första och den böjda dockan på den sista.

    • Tack.
      Var och en kan säkert hitta saker i dessa bilder. Det är det som gör det hela roligt. Den böjda dockan ser nu även jag. 🙂 Min favorit är också den i mitten. Jag kommer att knalla dit igen framöver och plåta lite mer.

  2. Roliga bilder blir det är jag säker på. Ser framemot dem. Försökte vägleda att hitta björnen, men …nu ser jag inte den heller. Den blev blyg av uppmärksamheten och smälte in den i bilden. Innan var det super tydligt. men nu vill den inte.
    (Bildseendet har jag tränat upp på sådana kruxiga teckningar, där man kan se flera olika saker beroende hur man kan ändra sin fokus i bilden. )

    • Jag ser oftast ingenting när jag plåtar … hm. Jag menar … jag letar inte efter symboler eller liknelser till varelser. Jag tycker bara att denna typ av motiv tilltalar mig. I morgon kommer en helt annan bild. Den är togs idag, på min balkong. Tog bilden efter att 2 killar varit inne i min lägenhet. De hade slangar och vatten med högtryck med sig.

      • Det lät lite illa, ser ingenting. Nej, det gör väl inte jag heller alltid. Ofta träder de fram när man granskar bilderna. I fotoögonblicket är det oftast bara sköna mönster och strukturer. Undantagen är sånt som änden på stockar och stubbar, där tittar jag ofta efter just figurer. Blir nyfiken på vad du plåtat!

      • Klart jag ser. Jag har läsglasögon. Men den där jäkla kameran ljuger för mig, gällande skärpan (säkert inte ovanlig företeelse). Tur att man inte jobbar för en tidning. Skulle väl fått sparken för länge sedan. Hehe!
        Morgondagens bild. Lockade till sig mig och något annat (solen sken). Du får se i morgon.

Kommentera

