People Are People #28

PAP_26a

PAP_26b

19 thoughts on “People Are People #28

  1. Får du bilderna att se ut så här direkt i kameran? Jag tänker på att det i så fall är ett litet skärpedjup som gör att fokus bara (nästan) är på personerna. Eller fixar du det när du editerar fotona?

    • Dom ända förinställningar jag använder i kameran är bländare och exponeringstid. Eller annars kör jag auto. Effekter som man eventuellt kan använda sig av i kameran, används aldrig. Mest på grund av att de är skit. Min kamera är en Nikon D5500. Mitt favoritobjektiv är ett Nikon 18-300 normalzoom. Många gånger leker jag och gör om mina bilder i diverse programvaror. Varför, undrar en del. Svaret är enkelt. Det är jäkligt roligt. Plus, originalet har jag ju redan sett, både live och i datorn.

Kommentera

