Bastejkalns – Riga – Latvia #7

RigaLatvia_21

RigaLatvia_22

RigaLatvia_23

23 thoughts on “Bastejkalns – Riga – Latvia #7

  1. Du milde! Det blir snyggt på foto som dina här, men jag tycker att man förstör fina broar på det här sättet. Om man väljer ett tråkigt broräcke så må det vara hänt, då gör man bron mer spännande. Men snygga bilder!

    • Tack.
      Håller med dig till viss del. Vad jag läst mig till, är det mest turister som satt dit sina hänglås. Då detta är den enda gångbro (förutom bilbroarna över detta parkstråk) i denna underbara park, är det lite synd. Man borde istället ha speciella broar för detta ändamål. Jag var ganska trött i mina ben efter att knallat runt i Gamla Stan. Annars skulle jag vandrat runt långt mycket längre där. Bilderna är tagna i mitten av september 2015. Min önskan är att få åka dit igen, nästa år. Om så blir fallet. Då skall jag leta mig längre ut i dom förfallna delarna av Riga. Bortom den gamla marknadsplatsen.

  2. Liknar Västerbron här.. sist jag kollade var i augusti då hängde alla lås kvar..
    Kul att du fotat dom har hört att hela Europa har lås på broar men jag har inte sett bilder från andra länder förrut..
    Ha en fin kväll Kram Nicki

  3. Idag blev jag just förbannad över dessa lock. Nu har någon satt den första på st.Eriksbron och det retat upp mig.
    Så himla korkat vana. De flesta som satt den dit knapp överlever kvällen förhållandemässigt. Alla drömmer om den eviga förhållandet men ingen vill jobba på det. Mycket bättre att förstörs broarna. Fy.
    Men fin bild.

Kommentera

