Riga – Latvia #5

RigaLatvia_13

RigaLatvia_14

RigaLatvia_14a

21 thoughts on “Riga – Latvia #5

  1. Oh, jag bara älskar det där grönskimrande vattnet bakom pagoden – snygg bild! Och så lite valv och murar… men killen på nedersta bilden, tänker han svälja en raket?! Jag måste åka till Riga.

    • Valvet heter ” Svenskporten”. Ja du vet, vi var ju där och krigade en gång i tiden. Han som är på väg att svälja raketen, satt i parken Bastejkalns och spelade. Jäkla stor park med en å som rinner genom den. Om man är sugen kan man åka båt genom hela parken.
      Skulle jag välja igen, mellan Riga Och Tallinn … … … Blir det Riga.

      • Vi var ju det. Men inte jag, jag var finne då. Eller mina rötter. Jag får lov att lyfta från den här soffan snart. Jag har ester i släkten nu så jag lär åka till Tallin. men säger du Riga så blir det Riga också.

      • Spelar ingen roll var vi har vårt ursprung eller arv. Vi är tyvärr alla medborgare av ett världssamfund som är på väg att knalla rakt in i ett fördärv. När det gäller Riga och gamla stan: Från färjeterminal, ligger nära. Men tag gärna en taxi. Jag har vid båda mina tillfällen gått till gamla stan … och vidare bortom den (inklusive marknaden). För det är där, som de riktigt trevliga kvarteren ligger (för kameran). Tallinn är jag inte så hemmastad i. Hittar bara till ”Gamla stan”. Om jag är likvid nästa år, då drar jag även dit.

  2. Vad i helsike gör han? En äkta mystiker? Alla saker runt om honom ser märkliga ut och kan inte utlösa något av dem.
    En fin serie från Riga. Och rolig streetphoto. 🙂

Kommentera

