Flowers #7

Flowers_7a

Flowers_7b

Flowers_7c

Flowers_7d

Flowers_7e

Flowers_7f

28 thoughts on “Flowers #7

      • Vi kan skaka hand. Pionen den bredvid vallmon. Men om du är dom jag kommer du också glömma bort snart. Undrar varför inte fastnar i hjärnbarken. Nåväl … Vi är inte botaniker. Vi behöver inte kunna deras namn för att kunna fota. Om de inte helt plötsligt börjar känna sig kränkta och organiserar sig mot okunniga individer och gömmer dig bakom en skylt : typ utan kunskap ställer vi inte upp på bild och visar de det nakna baksidan. Ja eller nåt i den stilen.

      • Jag är helt borta vad gäller blommor. Däremot har jag varit bra på musik. Men får erkänna att åldern börjar sudda ut minnesbanken, tyvärr.
        På en del ställen där jag plåtat blommor finns namnskyltar, men dom vill jag inte ha med på bild. Fy tusan om blommorna organiserar sig och går till attack. Nu gömmer jag mig i garderoben. kanske dyker jag upp i morgon. 😀

      • Hmm … Igen? I garderoben? Vad har du där gör spännande 😉
        Där ser du, där ser du de har redan börjat skylta sig. 😉 vad sa jag.

      • Skojade bara. Ingen garderob i kväll. Nu ska jag sätta mig på balkongen, vila mina fötter och ben (efter jobbet). Tyvärr finns det inga vackra moln att fotografer i kväll. Kanske dyker det upp gamla molnhimlar i morgon.

      • Som det känns nu, träffar jag snart John Blund (sömnig).
        Jag har 3 veckor kvar på mitt kontrakt. Sedan är jag arbetslös igen. Gör mig inget. Nästa år fyller jag 63, då tar jag ut pension. Kroppen känns tung och utarbetad. Jag har jobbat för mycket i kyla och inom lager, under mina år.

      • Om pensionen räcker så ska du njuta av den. Inte kul när kroppen trilskas och har en egen vilja.
        Sov gott.
        Kan hända att jag ska också möta John då jag sov inget inatt. Kanske en timme max.
        Sov gott!

      • Tack!
        Äh…så farligt var ju inte. Händer lite då och då. Jag hade en apparat runt armen som mätte min blodtryck i 20 timmar. Och den pumpade på 2 gånger i timmen på natten och var 20 minut på dan.
        Lite handikappad känner man sig då när det pumpar då kvar man tvungen att stanna upp även på gatan. Ganska roligt. Man bara står och glor för du ska helst inte röra dig. Haha. Man bara står och önskar att den är över för den klämmer rejält.
        Nåväl inatt sover jag desto bättre. No problemo. 🙂

      • Men jösses människa. Om du hamnar mitt på ett stort övergångsställe. Spring för livet! Bry dig inte om pumpandet! Förra året när jag var i Riga, skulle jag knalla över en JÄTTEstor gata till frihetens staty. Där åkte bilar, bussar och spårvagnar. Övergångstället var säkert 50 meter. Var bara att ta ett kliv ut i gatan: bussar, bilar och spårvagnar tvärnitade & släppte över gångare. 🙂 Nice!
        Sov gott vännen min.

    • Haha!
      Jo du, under korkeken är det mysigt. 🙂
      Ibland när jag känner för det, drar jag till kulturreservatet Karlslund. Har ju bara 15 minuters gångväg dit. Där odlas det, en hel del blommor. Om jag sedan vill fota rost, tar det mig bara ytterligare 15 minuter, för mina håriga ben att ta sig dit.
      Önskar dig en störtskön helg.
      Kram, Darkie

      • Tack Darkie..Bra att du har en massa att fota jag tömde just kameran 613 nya foton för imorgon blir det en masssssa nytt så kul..Haen fin kväll kram Nicki

    • I kulturreservatet Karlslund, finns det privatpersoner som har egna odlingslotter. Blir att man plåtar lite från dessa. Är man inte sugen på blommor och träd, knallar man iväg lite längre bort och plåtar rost.
      Tjoho!

      • Det är bra att ha tillgång till andras odlingar, det vet jag om någon, smiter ju in hos grannarna lite då och då och plåtar. Och rosten står bonden för. I stan får jag ta mig lite längre bort för förfallet.

Kommentera

