Thank You

I want to thank all of you who visit my photo blog. Both new and old friends.
Your comments are welcome.
Likewise your appreciation.
Sure it’s a great way to meet new acquaintances over the world.
The picture is from the 70’s, when I played the drums.
I think it was at the home of a friend’s mother.
She was not happy when she came home from work.
The neighbors had complained.
I know nothing. ;
Take care.
Many hugs and thanks to you.
Regards, tg aka Replicant Core
© Photoria

tg

30 thoughts on “Thank You

    • Tack vännen. 🙂
      Det här var inte selfien jag talade om. Kom på, att jag fick av en kompis några gamla bilder på mig.
      Ung, söt och oförstörd. 😉
      Jodå, jag har spelat massor med instrument. Under 70-talet ansågs jag som den bästa percussion-spelaren (slagverk), i Örebro. Sedan hände något … jag började spela gitarr i stället för trummor. 10 år senare hittade jag hem … SYNTAR!!!
      Där är jag fast. Jag älskar syntmusik. Min profil är låg. Dock har jag (vi) gett ut några skivor i egen regi. Idag skulle jag aldrig skriva kontrakt med ett skivbolag. De kommer att äga både dig själv och din grupps namn i, runda tal 7 år.
      >>> Tack för din kommentar.

      • Musikaliska människor är känsliga. På gott och ont.
        Jag kan varken spela instrument eller sjunga. Jag fotar istället.
        Få se när du vågar lägga ut dagens selfie.
        Du får göra som en av bloggarna. Lägger ut bara för en timme.

      • Kan nog stämma in på mig … känslig. Jag har dock bjudit er på en del av min musik genom åren. Men selfies … jag tycker bilden var grym (trumliraren).
        Tjoho 😀

      • ”Cross Road Blues”,
        Som att gå ner till vägkorsningen för att sälja sin själ, till djävulen i utbyte mot att bli en bättre musiker.
        ” Cross Road Blues är en bluessång skriven av deltabluesmusikern Robert Johnson och inspelad i mitten av 1930-talet.

        Sången beskriver en man som försöker få lift medan solen går ner. En spridd uppfattning är att sången handlar om Robert Johnson som går ner till vägkorsningen för att sälja sin själ till djävulen i utbyte mot att bli en bättre musiker. Vissa historiker tror att sången i själva verket handlar om en afroamerikansk amerikan oroad över att bli lynchad för att vara ute i ett obekant ställe efter mörkret fallit i sydöstra södern av amerika under det tidiga 1900-talet.”

  1. Tack själv, vännen. På 70-talet fick lockarna svalla, men jag har förstått att du inte har lika lockig frisyr nu. Fin bild trots att du inte har tagit den! Jag avundas folk som kan spela något instrument.

  2. Cross Road Blues…tog fram den på spotify…nu…och lyssnar…nu…jag har alltid gillat bluesmusik i olika former..spelar lite gitarr och munspel själv..vilket gör att jag kan beundra människor som spelar något som jag inser att jag inte kan ( eller iaf kommer att kräva mer övning än jag har tålamod till).. applåd till dig som är så skicklig ”trummis”…ha det så bra..
    ……………………………………………
    ”den bästa tiden är nu” 😉

Kommentera

