För Att Göra En Kort Historia Lång

Denna dag började fridfullt (och fortsätter även så). Jag hade satt klockan på ringning, till 5:30. Jodå, var ledig från jobbet idag, men …
6:30 var jag nyduschad. Kamma mig, behöver jag inte göra längre. Jag kör en ganska kortvuxen hairstyle. Dock har jag ingen flint, tack. Men gråa hår finns det gott om. Lurar på att blondera mig … vore rätt fränt. 🙂
Jag har aldrig rökt cigaretter i hela mitt liv. Provat, men tvi, nej! Snusar gör jag däremot, mycket. Smakar bara mer & mer. Blev frälst på snus när jag gjorde lumpen i flottan. Inget illamående, eller dylikt. Det var bara pang på rödbetan. Sedan förra året är jag frälst på cigarrer. Smakar gott till en whisky eller cognac.

Nu blev det en rökridå. Tillbaks till … hm … var va vi ..?
Jo just, nyduschad. 6:30 sticker jag iväg och tankar bilen. Därefter tvättar jag av bilen. Efter tvätten lurar jag på vad göra härnest. Jag har en inköpslista av dagligvaror. Willys öppnar 8:00 men ICA Maxi är redan öppet. Jag väljer ICA, tjänar in tid där. Väl utkommen på parkeringen fattar jag, att jag glömt en del (trots listan). Minnet är jäkligt kort + säkert dålig syn, när man blir äldre. Snart behöver man väl eskort hem. GPS har jag inte i bilen. Det vore att fuska.

Bär upp varorna i lägenheten … menar, tar hissen upp. In med skiten där de hör hemma. Startar datorn och surfar lite. Kollar klockan …
Måste snart sticka ut igen. Jag har bestämt träff med gamla arbetskamrater klockan 10:00 i Örebro City. Vi brukar träffas, runt 1/mån. Fika & snacka skit.
Ner till garaget igen och iväg i bilen. Idag hade vi stämt träff på Åhléns i Örebro. Ligger mitt inne i Örebro.

Inga lurigheter i trafiken. Styr kosan in i Åhléns parkeringshus. Betalar med kort, för att slippa överbetala parkeringen. Betala bara för den faktiska tiden. Kommer & går.
Tar mig till hissen … men den fan vill inte fungera i parkeringshuset. Får i stället knalla bilvägen ner via parkeringshuset (tredje våningen). Ut på gatan och knalla 500 meter, upp till den stora entrén.

Väl inne på Åhléns möter jag en av de gamla (vi skall vara runt 5 stycken.). Han är tydligen väldigt fikasugen. Faan, säger han. Vi knallar in och beställer, nu!
De andra kan ju komma efter. Vi håller platser och bord, säger han. Inte mig emot, säger jag. De hade väldigt smarriga mackor och kaffet var det inget fel på.
De andra killarna droppade in, en efter en.

Mycket snack blev det.

När denna fikastund var över, drog jag vidare till Marieberg. Ett köpcentra utanför Örebro. Jag var till willys, apoteket, clas ohlson, öb och bolaget.
Väl hemkommen, bar jag ner det jag köpt i källarförrådet. Från källarförrådet bar jag upp sommardäcken och slängde in i bilen.
På måndag skall jag skifta sulorna på bilen.
Körde ner bilen till garaget och knallade hem. Sedan ner i källaren och hämtade, det som inhandlats under dagen och upp i lägenheten.

På med datorn igen …
Idag har jag tankat hem rejält med torrents. Måste ha musik att byta med i MP3-spelaren på jobbet.

Bara en helt vanlig lördag.
I morgon, ska jag som vanligt tvätta mitt skitiga byk … klockan 7:00.

Tjoho!!!

10 thoughts on “För Att Göra En Kort Historia Lång

  1. Du är morgontidig! Önskar jag hade hälften av din energi. Gjorde en fotopromenad i går, ca en och en halv timme och idag vilar jag. Energin är förbrukad.

Kommentera

