Teerts Niam No Elixe

Teerts Naim No Elixe1

Teerts Naim No Elixe2

16 thoughts on “Teerts Niam No Elixe

      • Tack.
        Allt var bra, förutom hemresan från Helsingfors. Det var ett fruktansvärt oväder på Östersjön. Blåste någon så in i helvete. Färjan blev 45 minuter försenad till Stockholm, pga ovädret till havs. Det gick inte att sova. Man höll nästan på att ramla ur sängen, haha.
        Det var rejäla vågor. En del blev sjösjuka, haha. Själv har jag inga problem med sånt.
        Tjoho!

      • Men det var väl vad du önskade dig….en rejält sjögång. Och det fick du ju.
        Tydligen ska man vara kanske vad man önskar sig till sjös.

        Jag minns en gång när jag åkte första gången med stor båt till Helsingborg. Önskade också stormigt väder för det har jag aldrig varit med om. Och det fick vi. Den var större än när Estonia sjönk.
        I vissa läge undrade om vi kommer hem, men vi gjorde det. Efter Estonia åker jag båt bara om jag måste. Och det är aldrig.

      • Helsingfors ska det stå inte Helsingborg. Inget annat. Jag åkte till Helsingfors med Silja eller nåt.

        Varför ska den heta Helsingfors på svenska när den heter Helsinki.

  1. Gillar dina staty/skulpturbilder skarpt. Läser att det stormade på havet och får kväljningar av bara tanken. Jag klarar inte ens lugn sjö utan åkesjukepiller.

    • Tack.
      Fartygskaptenen hade tydligen koll på vädret. Vi avgick 20 minuter före utsatt tid från Helsingfors, för att tjäna lite tid. Ändå blev vi 45 minuter sena till Stockholm. Mitt i natten stod jag ute på åttonde däck. Ända dit upp slog vågorna. Jag knallade snabbt in igen, ville inte bli dyngsur. Köpte mig en öl och lite jordnötter. Jag blir aldrig sjösjuk men många blev sjuka. Så mellan Helsingfors och Mariehamn var det rejäl sjögång.

Kommentera

