Har Boris Dragit Oss Vid Näsan … Igen?

Visst kan man väl lägga ravioli på en formfralla. Skiva över lite cheddarost och mikra. För att sedan sköljas ner med ljummen vodka? Borde vara en hit i varje familj, alla vardagsmorgnar.

Igår blev jag sugen på botox. Inte som tilltugg eller något sådant dumt. Mer som att trycka in i mina skinkor, för att reda lite ordning bland mina celluliter. Jag vill att mina skinkor skall återspegla en blankis. Vintern närmar sig och man vill ju så gärna vara, ”Up-to-date”. Kanske måste jag raka fanskapen (skinkorna), innan jag skjuter in skiten.

Ibland när jag vaknar, hör jag Stig Grybes monolog ”Fågelskådaren” i mina yrvakna öron. Det är fint med fjäderfän, fast jag inte är någon ornitolog. Men jag sitter gärna där på skäret och räknar nya arter.

Jag minns när Alice Cooper gav ut sin skiva ”School’s Out”, 1972. Originalskivan (vinyl) innehöll ett par rosa trosor. Jag kunde inte undgå att bli upphetsad … av musiken. Klart jag prövade trosorna. Hur dum tror ni jag är!?!

Som liten valp låg jag i flottan, som motormekaniker (på minsvepare, Sturkö M54). Jo jag vet, jag har några gråa hår vid tinningarna (och mellan skinkorna). Har fått min beskärda del av Muskö, Vitså och Karlskronas skärgård + en jäkla massa skumma krigsförtöjningsplatser, runt den svenska kusten.

I dagarna har det väl ingen undgått, jakten på den (de) mystiska farkosterna i Stockholms skärgård. Mitt tips till försvaret är milt och enkelt. Lär ”dom”, ”Att angöra en brygga”.
It could be a yellow submarine.

4 thoughts on “Har Boris Dragit Oss Vid Näsan … Igen?

Kommentera

