People Are People #8

PAP_4a

PAP_4b

12 thoughts on “People Are People #8

      • Jag trodde att han satte i en prilla.
        Hmmmm… Glass!!! Det är så gott. Jag gjorde det i helgen. Och det var supergott. 🙂
        Det är 2 makalösa bilder.

      • Det kommer vi se nån annorlunda version av solen.
        Jag hoppas mån fullmåne till helgen. Hoppas att det är molnfritt och att jag har lust att gå ut och jaga.
        Känner mig en aningen vissen att ta nya bilder.

        Nu är jag också sugen på glass. Men det får vänta tills på fredag och då gör jag en egen igen. Enkelt och gott! 🙂

      • Haha … näe … det blir ingen konstig soluppgång. Det dyker upp 3 bilder i morgon, precis som jag och kameran upplevde det hela. De bilderna har jag inte gjort något med (inte ens skärpan).
        Du är händig du, som kan göra egen glass.
        Blev sugen på glassen i frysen. Blir att ta sig lite nu. 🙂
        ….. … Kollat lite … det är fullmåne på söndag. Ungefär 20:10:51.
        Själv lägger jag kameran på hyllan … orkar inte plåta mer nu … förbaskade värme!

      • Jag tänkte satsa på fredags måne, gör inget om den är lite gaget på kanten. Men då kommer den upp tidigare. 🙂 Smart va!

        Man behöver inte vara händig. för det är mycket enkelt.
        Lärde mig nyss.
        5 dl grädde (tjockt) en burk kondenserat mjölk och några teskedar vaniljsocker. Vispa ihop den tills den börjar tjockna.
        Redan så kan ju räcka för då har du vaniljglass. Efter 5 timmar i frusen är precis lagom att äta.
        Har man den över en natt då får man vänta tills den mjuknar för det är då som den år godast
        Men självklart kan man blanda ner bär i den, eller krossade orio eller annan småkakor man gillar, eller lite nötter. 🙂

        Ja, värmen är jobbigt och den är nu även fuktig vilket gör värmen ännu jobbbigare. Puhhh…

      • Visst kommer den att dyka upp tidigare … lite naggad i kanten … om det är någorlunda molnfritt. Men det är just det … molnen.
        Vaad …!?! Är då det så enkelt att göra glass (vi karlar)? Du … här blir det att kopiera och sedan skriva ut (hängs upp på kylskåpsdörren).
        Nu ska jag återgå till min nuvarande bok … läser om Rasputin, ”Rysslands Svarte Eminens”. En mycket märklig människa, som fick en sådan makt över den sista tsaren i Ryssland.

      • Visst är det märkligt?
        Molnen framför månen, glassens enkelhet, och Rasputins storhet. ( den boken har jag också planerat läsa)
        (Glassen det är enkelt att göra och behövs ingen glassmaskin till det heller, jag har testat och jag är absolut såld på den.)

      • Jag tycker också det är märkligt … att glass kan vara så gott. 🙂
        När jag var yngre läste jag allt jag kom över … nästan.
        Numera läser jag uteslutande historia. Senaste boken var slaget om Stalingrad (av Antony Beevor) … hemsk beskrivelse. Så fruktansvärt och djävulusiskt ett krig kan vara … förstår man först när man läst denna bok. Boken jag läser nu, om Rasputin är skriven av Edvard Radzinskij.

Kommentera

