Rust & Junk #42

RustJunk_13a

RustJunk_13g

18 thoughts on “Rust & Junk #42

  1. Jag har också just fotat en sån där på den övre bilden.
    Och den nedersta känns som om den svävar i väg, ufos är på gång. Man får se upp vad man träffar ute på promis. 🙂

    • Första bilden: Jag gillar den blå färgen + rosten. Det är 2 olika foton i den bilden. Kul att du också börjar med rostbilder. 🙂
      Andra bilden: Här är det också 2 bilder. Den rostiga grejen + det som ser ut som en brevlåda, är ena bilden. Allt annat runt omkring, tillhör en annan bild. Därför ser den lite svävande ut.

      Klart man får se upp, med vem eller vad man träffar på, när man är ute och plåtar.
      Visst finns det utomjordiskt liv och väsen på jorden. 🙂

      • Jaaa…nu ser jag att även den första bilden är klurig.
        Rost är ju fint. Tar bilder men bara ibland. Men jag gillar dessa stora lådorna (kommer inte vad de heter på riktig) Men jag tror inte att jag visade ofta dem.
        De blir bara fotade.
        Men den som jag fotade häromdan har samma färg som du har på bilden. Och det var färgen jag föll också för. 🙂

      • Det ord du letar efter, är nog container. Den övre bilden är 2 foton från sådana.

        Vad mixtrar dom på WordPress nu då.
        När jag postade detta inlägg, hamnade mitt eget Gilla (Like) automatisk i mitt inlägg.
        Sedan var jag tvungen att godkänna din senaste kommentar. Brukar aldrig behövas.
        Kanske sitter det någon semestervikarie vid spakarna och leker.

      • Tack för ordet. Det var just det jag sökte efter 🙂
        Ja, jag märkte också knas på WP.
        Dina bilder och många andras blev också väldigt små i flödet, gentemot hur det var förr.
        Förbättra gärna men inte försämra WP.
        Trött man blir.
        Kanske ska jag också skaffa en skrivmaskin bara. 😉

  2. Snygg och lite mystisk rostkonst! Ser förklaringen i kommentarerna. Den turkosa containerfärgen gör sig väldigt bra ihop med rostens färg. Den lilla rörbiten gillar jag verkligen.

    • Tackar.
      Första bilden: Jag äskar den färgen ihop med rost.
      Andra bilden: Den lilla rörbiten tillhör ursprungsbilden. Hade tänkt ha med mer från den. Men i slutänden blev det ej så.

Kommentera

